Alkmaar 16-06-07 Uitvaartbeurs

Alkmaar – 16-06-07 – Rouwbeurs in Grote Kerk met alles op het gebied van sterven en rouwen

Gijsje Teunissen liep twee jaar geleden door het centrum van Alkmaar en zag op banieren van de Grote Kerk de Trouwbeurs aangekondigd staan. Een letter eraf en je hebt Rouwbeurs mijmerde de uitvaartbegeleidster. Op 16 juni is het zowaar zover. Alles rond het thema sterven en rouwen is dan in het voormalige godshuis verzameld.

Rond de uitvaart gaan de ontwikkelingen razendsnel. De mensen willen zich onderscheiden, iedereen wil zijn eigen ding. Booming-business. De tijd dat je alleen kon kiezen voor bepaald type doodskist ligt ver achter ons. Sterker nog: je hoeft helemaal niet meer tussen zes planken naar beneden.

Teunissen vertelt vol passie over haar werk. ,,Uitvaart is echt mijn ding. Ik hou ontzettend veel van mensen. Niet alleen van de familie, ook van de overledene. Ik probeer de angst voor een dode weg te nemen. Leren om een dode aan te raken, die te verzorgen. Dat moet iemand zijn die het met liefde doet.”

Ze begeleidt de uitvaart. Ze noemt zich bewust geen uitvaartleider. ,,Ik draag de dingen aan. De familie leidt.”

Teunissen (53) heeft met kunstenaars, zelf heeft ze ook een kunstenaarsachtergrond, het project ‘Laat je niet kisten’ opgezet. Bron Alkmaarsche Courant

Eén reactie

  1. beste mevr teunissen,
    mijn naam is annet de vogel,
    ik zal in het kort even vertellen wat mijn vraag is.
    ik ben mij gaan verdiepen in het maken van urnen na een speciale opdracht om en urn voor een baby te maken.
    ik kwam erachter dat er op gebied van urnen niet veel is.
    ik heb een aantal urnen gemaakt en breng ze op de markt.
    mijn stijl is te herkennen aan haar ronde natuurlijke vormen.
    zou het een idee zijn om op u uitvaartbeurs te komen staan?
    op mijn site kunt u meer over mij vinden.
    alvast vriendelijk bedankt annet

Plaats een reactie