Yarden wijzigt polis, klant moet bijbetalen

Ans Schrijers is niet blij met uitvaartverzekeraar Yarden. Ze sloot in 2005 een natura uitvaartverzekering af voor zichzelf, haar man en haar moeder. Schrijers’ moeder stort eenmalig G.2308 en denkt dat daarmee haar uitvaart is geregeld. Zo staat dat ook in de polis.

Maar op 7 maart valt er een nieuwe polis in de bus. Daarin staat onder andere dat Yarden over vijf jaar een nieuw aanbod zal doen ‘om uw polis te verhogen, waarna u wederom voor vijf jaar verzekerd bent tegen stijging van de uitvaartkosten’.

Bijbetalen? Maar dat was toch niet afgesproken?

Yarden-directeur Hans Croes legt het uit aan ons. Yarden gaat elke vijf jaar naar de winst kijken die is gemaakt. Vervolgens wordt gekeken met hoeveel procent de uitvaartkosten zijn gestegen. Die twee worden van elkaar afgetrokken en dan blijft er een percentage over. ,,Het kan zijn dat de klant dan wat bij moet betalen, maar meer dan enkele tientjes zal dat niet zijn. Het kan ook zijn dat het positief uitvalt, dan storten we het bij het verzekerde bedrag. We mogen eenzijdig de voorwaarden aanpassen, dat hebben we nu ook gedaan. Het is onomkeerbaar.” Schrijers begrijpt de uitleg, maar blijft het ermee oneens. ,,Het komt erop neer dat ik straks moet bijbetalen. Ze houden zich niet aan de afspraak. Ik ga een klacht indienen bij het klachteninstituut verzekeringen.” Bronvermelding

Advertisements

2 Reacties

  1. Ze hebben mijn (premievrije) natura polis ook omgezet naar een geldsomverzekering. Nota bene(!) de Yarden adviseur heeft uitgerekend dat ik nu zo’n 300 – 500 euro te kort kom. (Kan oplopen tot 1500- 2000, voor velen)
    Yarden heeft de verzekering eenzijdig en zonder raadpleging omgezet: hondsbrutaal en dat getuigt natuurlijk niet van belangstelling en meedenkendheid naar de klant. Yarden komt met drogredenen aanzetten als :”meer flexibel”, “de nieuwe polis is eigenlijk het zelfde”, enzovoort. Een beetje bedrijf houdt rekenschap met klanten, gaat transparant te werk en informeert haar klanten over beleid of beleidswijzigingen. Een gerenommeerd bedrijf informeert haar klanten ook over voorgenomen poliswijzigingen. Van dit alles *niets* bij YARDEN. Yarden heeft de gemoedsrust bij velen goed onderuit gehaald. Foei. Op site van radar kunt u bij de forums info halen, over het indienen van klachten.

  2. Misschien is een simpele overlijdensrisicoverzekering wel de beste oplossing.

    Er is op dit moment veel discussie (gevoed door rapporten van de NMA) of er wel genoeg concurrentie is in uitvaartpolis-land.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: