Yarden en de polis wijziging

Ik heb al enkele keren aandacht besteed aan de poliswijziging door Yarden zie de link , dus klik maar. Mark van Lunteren heeft een standaardbrief mij toegestuurd zie hieronder die U weer kunt gebruiken om bezwaar aan te tekenen :

Geachte mijnheer J.A.W. Croes, ( of de naam afzender )

Op 1 oktober 2003 ( of de datum afsluiten van Uw polis )sluit ik met uw maatschappij een Select Uitvaartverzekering af met als polis nr. xxxxxxx
Op grond van de bijzondere voorwaarden, die mij duidelijk schriftelijk worden getoond besluit ik deze overeenkomst goed te keuren en betaal u de afgesproken premie
van €. xxxx.xx
U geeft mij door deze overeenkomst de zekerheid mijn uitvaart te verzorgen en de diensten en goederen te betalen zoals die in een specificatie en bijzondere voorwaarden zijn vastgelegd.

Groot is mijn verbazing, dat U éénzijdig zonder mij daar vooraf in te kennen, overgaat deze overeenkomst te veranderen in een geheel andere vorm en overeenkomst, de welke mijn goedkeuring niet heeft.
U gaat een verzekering met een uitkering in natura omzetten in een verzekering met een kapitaal uitkering en dat doet u met verkeerde motieven.
In uw schrijven van 22 april 2007 wordt gesuggereerd, dat in de praktijk steeds meer behoefte is aan flexibiliteit en
daarom past u de polis aan.
Opgemerkt ; deze flexibiliteit was er altijd al.

Ik ben tevreden met de situatie zoals die was en is omschreven in de polis met nr.xxxxxxx.
Ik zie mij dan ook genoodzaakt u dringend te verzoeken de eerder afgesloten verzekering en de voor mij goede voorwaarden niet te vervangen voor één zoals die wordt voorgesteld in uw schrijven van 22 april 2007.

Uit de algemene voorwaarden (polis nr.xxxxxxx) Artikel 4, blijkt niet, dat er enige reden aanwezig is, de polis om te zetten of op enige wijze te beëindigen.

Voor de goede orde krijgt u met dit schrijven van mij een afschrift van deze algemene voorwaarden en ook een afschrift van de bijzondere voorwaarden.

Om er zeker van te zijn, dat u aan mijn verzoeken gehoor geeft, verwacht ik van u een zéér snelle reactie en een schriftelijke bevestiging van dit schrijven en de garantie, dat er géén verandering in onze eerdere overeengekomen afspraken, gevat in polismantel nr.xxxxxxx , wordt toegepast.

Mvg: Uw naam

Geef een reactie

