Impartito : Houtsnijwerk & Grafmonumten van hout

Gepubliceerd op 01 November 2007, 12:48
Laatst bijgewerkt 01 November 2007, 12:48

Over Impartito

Impartito, hét atelier voor exclusief houtsnijwerk en beeldende kunst! De naam Impartito is afkomstig uit de muziekwereld. Het is Latijn voor ‘in partituur gebracht’ wat er op wijst dat ik, net zoals een componist met verschillende muziekinstrumenten samen een muziekstuk componeert, uw ideeën tot uitvoer breng. Uw ideeën, gecombineerd met mijn kennis van en gevoel voor hout, zorgen voor het eindresultaat wat u voor ogen heeft!

Als jonge ondernemer met frisse ideeën houd ik me bezig met exclusief houtsnijwerk en beeldende kunst. Twee begrippen die een scala aan werkzaamheden omvatten.


Uiteraard doe ik ook het grootste deel van het voor- en nawerk zoals zagen,schaven, verlijmen, lakken, verven en beitsen.

Een grafmonument
Het maken van een grafmonument is niet iets wat overhaast gedaan moet worden. Graag plan ik samen met u een overlegmoment waarin ik , samen met u, uw ideeën probeer te schetsen.


Eenvoudige schets.

Aan de hand van uw wensen maak ik vervolgens een gedetailleerde tekening die we samen bespreken. Op basis hiervan stellen we definitief vast hoe het monument dient te worden. Uiteraard zijn er vele mogelijkheden om uw monument te realiseren, geheel naar uw wens! Tevens word besproken welke houtsoort gebruikt gaat worden. Daarnaast informeer ik bij uw gemeente wat de mogelijkheden en beperkingen zijn omtrent het plaatsen van een grafmonument.

Voorbeeld van ontwerp.
Het definitieve ontwerp stuur ik na uw goedkeuring op naar de gemeentelijke overheid om zo een vergunning voor het grafmonument te verkrijgen. Wanneer ik uw akkoord heb ontvangen en de vereiste vergunningen van de gemeente binnen zijn kan ik beginnen met de realisatie van het monument.

Het realiseren van een grafmonument bestaat allereerst uit het snijden van het hout in de gewenste vorm. Uiteraard wordt ook de benodigde betonnen fundering besteld waarna tenslotte het grafmonument geplaatst kan worden. De totale uitvoering hiervan komt geheel voor mijn rekening zodat u zich hierover geen zorgen hoeft te maken.


Uitgesneden en opgelegde letters van ebbenhout in bed-paneel.

Communicatie tussen u als opdrachtgever en mijzelf als houtsnijder vind ik heel belangrijk. Dit opdat het monument wat uiteindelijk geplaatst gaat worden, geheel naar uw wens zal zijn. Een grondig overleg is voor mij dan ook van groot belang, zodat alle details helemaal duidelijk zijn. Graag ben ik u van dienst bij het realiseren van uw grafmonument.

Website is:

http://www.komt-dat-zien-in.nl/impartito/

2 Reacties

  1. Ik zie het stoeltje niet staan op je website
    Marion van Egmond

  2. Ik ben ook een liefhebben van exclusieve houtsnijwerken. Zo heb ik vorige week nog een boeddha beeld gekocht bij Dunyasales.nl

Geef een reactie

