Eert Uw Doden houdt marktonderzoek

Gepubliceerd op 06 November 2007, 14:37
Laatst bijgewerkt 06 November 2007, 14:37

WIJHE – Een dezer dagen start begrafenisvereniging Eert Uw Doden (EUD) een marktonderzoek onder leden en niet-leden. Het doel is om aan de hand van de gegevens die uit dit onderzoek naar voren komen een toekomstvisie te ontwikkelen.


Teun Oosterbroek, voorzitter EUD: ,,Wij willen graag weten wat er leeft onder onze leden en niet-leden die wel van onze diensten gebruik maken.

Op dit moment is de wereld van de uitvaart volop in beweging. Op praten hoe je je uitvaart wilt regelen rust steeds minder een taboe. Het aantal deelnemers aan de STIVU-opleiding voor uitvaartleiders is groter dan ooit en dat kleine uitvaartbedrijfjes een gat in de markt hebben ontdekt zie je op internet. Wij zijn een vereniging die inmiddels 77 jaar bestaat en hebben de ervaring dat veel mensen nog houden van een stijlvolle traditie rondom een uitvaart, maar in principe kunnen en willen wij alle individuele wensen realiseren. Uit het onderzoek moet mede naar voren komen wat die persoonlijke wensen zijn. We willen absoluut met de tijd meegaan maar zonder onze professionaliteit uit het oog te verliezen”, aldus Oosterbroek.

Jeroen Middelkamp, tweedejaars student Smallbusiness en Retail aan Hogeschool Saxion in Enschede, voert het onderzoek uit.

Een jonge student die met mensen moet praten over hun begrafenis, moeilijk? ,,Ik beschouw de vereniging als een bedrijf dat een belangrijke dienst verzorgt en ik moet onderzoeken of de klanten tevreden zijn. Maar het is natuurlijk wel een gevoelig onderwerp.”

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: