Puur : Gedichtenboekje verlies van een kind!

Gepubliceerd op 18 November 2007, 18:55
Laatst bijgewerkt 16 November 2007, 18:55

Gedichtenbundel voor verwerken verlies van je kind

Het verlies van je kind, is iets waar je eigenlijk nooit overheen komt, iedereen probeert ‘t op zijn of haar eigen manier een plekje te geven, zo goed en zo kwaad als dat kan.

Zo ook Miriam Alberts uit het Overijsselse Hengelo. Haar dochtertje van twee-en-een-half jaar oud overleed in 2005 zomaar opeens aan een hersenvliesontsteking. Om zich te kunnen uiten schreef haar moeder gedichten. En die zijn nu gebundeld in een boekje, dat andere mensen kan helpen bij de verwerking van hun verdriet.

Hier vind je de beschrijving en aankoopgegevens over deze gedichtenbundel.

PUUR in het nieuws

Zondag 18 november Hart van Nederland (SBS6):


Het boekje is zeg maar meer spontaan ontstaan. Mijn zus en ik hadden niet de intentie een boekje voor de verkoop te gaan maken.

Het eerste deel wat we zelf hebben laten drukken in een oplage van 150 stuks was voor familie vrienden ect. Doel daarvan was om iedereen die een boekje kocht onderdeel te laten zijn van het beeld wat op Manna haar grafje staat. Al die 150 mensen hebben dus samen dat beeld bekostigd. Dat vind ik symbolisch erg mooi.

Mijn zus heeft op een gegeven moment een uitgever benaderd, we hadden toen nog meer gedichten en illustraties….en Uitgeverij Zwerk heeft dit toen gelijk uitgegeven.

Voor ons is het nog steeds een kado dat dit gerealiseerd is.

Via anderen begrepen we dat het boekje dat we al hadden laten drukken een troost bood aan mensen die soort gelijk iets hadden meegemaakt.

En wie weet hoe het nu lopen gaat. Als er meer dan 3000 verkocht gaan worden, verdienen we er ook een beetje aan en dan hebben mijn zus en ik al allemaal goede doelen in gedachten om het geld aan te doneren. Uiteraard iets met zieke kinderen zowel in Nederland als in India.

Als u nog vragen heeft dan hoor ik het wel, hier mijn emailadres miriam-manna-at-home.nl voor de -at- moet dan @ . Maar in verband met spam-machine’s is dat hier dus zo vermeld.

Vriendelijke Groet Miriam

2 Reacties

  1. Ik ga vanmiddag om het boekje, ben erg benieud.
    Is er geen eigen website van Miriam Alberts??
    Ik laat het nog weten wat ik ervan vind.
    Groetjes

  2. Het boekje is zo mooi. Tranen over mijn wangen.

Geef een reactie

