Valse borsten dus de implantaten kunnen ontploffen in crematoria

Gepubliceerd op 26-01-2008 – 02:18
Laatst bijgewerkt 26-01-2008 – 17:24

Normaal zal ik weinig of geen aandacht besteden aan berichten uit het buitenland. Het onderstaande vond ik toch interessant genoeg om onder de aandacht te brengen.
En ik vraag me dus af:

Wie van U werkend in de uitvaartbranche of in een crematorium heeft hier al ervaring mee. Of beter nog weet of in de nieuwe wet op de lijkbezorging dit ook wordt meegenomen! Ik heb ondertussen al via de juridsche vragen bij uitvaart.nl aan Mr. Willem van der Putten ook al een vraag erover gesteld.

Een valse boezem kan ontploffen tijdens de crematie en daarom eisen steeds meer centra dat de implantaten weggehaald worden voor de vrouwen verast worden, schrijft de Deense krant MetroXpress. “De implantaten kunnen inderdaad voor problemen zorgen tijdens de crematie. De inhoud ervan kan ontploffen waardoor de silicone voor heel wat smurrie zorgt in de verbrandingsoven”, zegt Peter Bjerring, hoofdarts van het privéziekenhuis van Mølholm. In Groot-Brittannië is al een verbod ingevoerd en moeten nepborsten voor de crematie verwijderd worden. Bronvermelding

Geef een reactie

