Een kort lontje soms ?

Regels zijn Regels ! 

Kan het nog erger????

Auteur: As (—-.eo1.fl.home.nl)

Datum: 24-07-2006 13:51

Oktober 2002 overleed mijn schoonvader na een slopend ziektebed!
Hij werd een week erna gecremeerd in het crematorium Olandhorst in Lelystad. Aangezien we na de uitvaart een aantal keren zijn verhuisd hebben we ons rot gezocht naar de wilsbeschikking van mijn schoonvader.

Toen we het eindelijk in handen kregen, zagen we dat hij gewoon uitgestrooid wilde worden op het veld nabij het crematorium.
Goed… wij hele drukke mensen, moesten dus een gaatje vinden om naar onze oude woonplaats te kunnen en dit aan de administratie te melden.

Het was zondag dus er was niemand op 2 heren na die net een paar nabestaande hadden opgezocht.
De man die ons hielp was zo vriendelijk en is zelfs nog even gaan kijken of de asbus nog beneden in de kelder stond.
In alle vlugigheid heeft hij de asbus niet kunnen vinden maar we hadden ook op dat moment geen crematienummer.. en het liep allemaal op nummer.
Goed… we kregen de melding … zorg dat je het crematienummer bij de hand hebt, en bel morgen even… dan kan je elk moment de asbus meekrijgen.

Wij halen opgelucht adem, eindelijk kunnen we die beste man het plekje geven wat hij wilde! Bel ik net met het crematorium… is het helemaal niet mogelijk om de asbus op te halen. Dan moesten we maar even een keertje terug bellen voor een afspraak want ze hebben het druk en er is nu vakantie.

Oke… ik stond perplex … en vervolgens vroeg ik.. goed dan maken we even een afspraak van de week… en willen we hem aankomende zondag zelf uitstrooien op het strooiveld.
Euh nee kreeg ik als antwoord dat kan niet, toen begon ik toch echt uit mijn oren te roken hoor!

Dan moeten we leges in rekening brengen…. dus ik antwoord vrij nuchter:”Ja en” ??
Nou.. dan moet er ook nog toestemming gevraagd worden aan de gemeente om hem uit te strooien.
Dus ik flip me een partij de pan uit… ik hield het niet meer schreeuwend en vloekend, tierend en huilend vraag ik of die mensen uberhaubt wel een geweten hebben…

Ik denk.. weet je wat laat maar zitten!

Vandaag een drukke dag en 2 kinderen om op te passen, naast mijn eigen kinderen dus in de auto springen en daar die troela over de toonbank heen sleuren gaan we dus niet halen.
Pas volgende week hebben we tijd om de asbus op te halen, op vandaag na.

Maar mevrouw melde er ook nog even bij dat ze het minimaal een dag van te voren moest weten, want het was zo druk nu….

Maar als ik morgen bel, hebben ze het woensdag niet klaar staan want ik kan geen afspraak maken vanwege die drukte.
Oooh wat ben ik kwaad… kan een gestorven man zoals mijn schoonvader nog zijn laatste rustplaats niet betrekken…

**********************************************
Mijn antwoord en ik doe het hier omdat ik dankzij Peter van Schaik niet meer kan reageren op de originele pagina:

Waarom heeft U een vreselijke anonieme naam genomen? Bang voor herkenning?

Dan is Uw vader Oktober 2002 overleden, en toen was de bewaartijd van maximaal één maand ook verplicht. Nu is het dus 2006 en gaat U zich druk maken omtrent enkele dagen c.q weken en U maakt ook stampij in het kantoor asbestemmingen c.q in het crematorium !

Had U zich op de juiste manier dus bijvoorbeeld via mij eerst laten voorlichten omtrent asbestemmingen of U had op een rustige manier naar het crematorium gebeld en een afspraak gemaakt had U kunnen weten dat de zondag bij een crematorium ook een rustdag is! En wat is er mis mee als U van te voren een afspraak MOET maken om de asbus optehalen? U kunt toch ook niet zomaar tussendoor bij een spreekuur via de dokter geholpen worden, zelfs voor een hond moet je tegenwoordig afspreken. Of bij een exclusief garagemerk ook op afspraak dat je geholpen wordt. Helaas voor U maar regels zijn regels !


Reageer op dit bericht

Begraafplaats & Crematorium Westerveld

Rijksmonument – eerste crematorium van Nederland.Omschrijving
Begraafplaats & Crematorium Westerveld – onderdeel van `de Facultatieve Groep` – is een van de oudste particuliere begraafplaatsen én het eerste crematorium van Nederland. Door de jaren heen heeft Westerveld altijd een voortrekkersrol gespeeld. En doet dat nog steeds. Door de ruime ervaring is Westerveld in staat snel in te spelen op persoonlijke wensen vooraf, tijdens en na een plechtigheid.
Bezoekadres  :  Duin en Kruidbergerweg 2-6
1985 HG  Driehuis
Postadres  :  Postbus 45 – 1970 AA  IJmuiden
E-mail  :  info@bc-westerveld.nl
Web  :  www.bc-westerveld.nl
Telefoon  :  0255 – 51 48 43

Begraafplaats & Crematorium Moscowa

Monumentaal – optimale dienstverlening regio Arnhem.Omschrijving
Het monumentale begraafpark werd in 1876 geopend, het crematorium in 1974. Recentelijk is Moscowa – onderdeel van `de Facultatieve Groep` – ingrijpend gerenoveerd en volledig aangepast aan de eisen van de moderne tijd. Door de ruime ervaring is Moscowa in staat snel in te spelen op persoonlijke wensen vooraf, tijdens en na een plechtigheid.
Bezoekadres  :  Waterbergseweg 18 – 6815 AP  Arnhem
E-mail  :  info@moscowa.nl
Web  :  www.moscowa.nl

Diverse Begraafplaatsen en eventueel Crematorium

Begraafplaats & Crematorium Moscowa

Monumentaal – optimale dienstverlening regio Arnhem.

Begraafplaats & Crematorium Westerveld

Rijksmonument – eerste crematorium van Nederland.

Begraafplaats en Crematorium Den en Rust

Begraafplaats en Crematorium Westgaarde

Begraafplaats Esserveld

Begraafplaats Hoogkerk (Nieuw)

Begraafplaats Hoogkerk (Oud)

Begraafplaats Wilgenhof

Crematorium en begraafplaats Beukenhof

Crematorium en Begraafplaats Eikelenburg

Crematorium en Begraafplaats Nieuw Eykenduynen

Crematorium en Begraafplaats Slangenburg

Crematorium en Begraafplaatsen Amersfoort

De Nieuwe Ooster
Begraafplaats en crematorium anno nu, sinds 1894

Noorderbegraafplaats

Zuiderbegraafplaats

Zuylen uitvaartverzorging, Crematorium en Begraafplaatsen
Voor Zuylen is elke uitvaart uniek. Net als elk mens en elke wens. 24 uur per dag regelen we alles voor u. Van de grote lijnen tot de kleinste details.


Begraafplaats Iepenhof

Begraafplaats Klein Selwerderhof I

Begraafplaats Klein Selwerderhof II

Begraafplaats Leegkerk

Begraafplaats Lindenhof

Begraafplaats Middelbert

Begraafplaats Noorddijk

Begraafplaats Selwerderhof

Begraafplaats Taxushof

Begraafplaats Vredenhof



Diverse bedrijven :

Bedrijven en instellingen

U kunt verder gaan door één van de onderstaande rubrieken aan te klikken, of rechts te zoeken op naam, plaats en/of netnummer.

Categorieën